Teza nr 4

4. Ocena
Czyli ustosunkowanie się nauczyciela o osiągnięć ucznia.

Kryteria:
*ilość i jakość wiedzy;
*zainteresowania;
*stosunek do lekcji (zeszyt etc);
*pilność, systematyczność.

Funkcje:
*diagnostyczno-informacyjna
*motywacyjna;
*psychologiczna;
*selekcyjna;
*społeczna
*wychowawcza

Ocena opisowa – np. notatka w zeszycie;

Formy i rodzaje kontroli:
*organizacyjne:
-indywidualne;
-kondensacyjne
*dydaktyczne:
-bieżące;
-sporadyczne.

Garść złotych myśli:
Ocena powinna być pozbawiona subiektywizmu (pomagają w tym regularne prace kontrolne). Ocenia się wiedzę, nie wiarę ucznia.




Charakterystyka poszczególnych ogniw katechezy
Metody
Środki dydaktyczne w katechezie
Ocena w katechezie

powrót